perjantai 11. toukokuuta 2012

Kakkusia

Tässä sen taas huomaa että mä olen niin kausiluontoinen ihminen kuin olla ja voi.. Innostun jostain aina ihan hillittömästi, hösötän hetken aikaa, väsähdän täysin ja siirryn seuraavaan pakkomielteeseen. Varmaan puoleen vuoteen mua ei saanut sohvalta pois kun väänsin aina jotain käsityötä ja vähintään viisi projektia oli jatkuvasti kesken. Nyt on handjobit unohtuneet hetkeksi, koska on tullut todella akuutti tarve korjata sohvaperuna-syndrooman aiheuttamia vahinkoja: kesä on ihan kynnyksellä eikä mun kroppa ole tajunnut laittautua omatoimisesti rantakuntoon, joten mun on ollut pakko ottaa ohjat käsiin. Nyt onkin sitten huhkittu salilla ja lenkkipolulla siihen malliin että läski palaa sihisten. Tosin treenaamisesta on seurannut akuutteja väsymystiloja joiden seurauksena olen muun muassa suihkuttanut deodoranttia tovin hiuksiini ennenkuin olen tajunnut ettei se ole hiuslakkaa..

Treenaamisen myötä ruokavaliokin on mennyt seurantaan ja herkuista luopuminen on ollut aivan kamalaa! Ja se tissuttelu on myös pitänyt jättää minimiin mikä sekin on kurjaa kun ulkona on ollut jo terassikelejä. Marttyyrinä aionkin nyt esitellä teille aikaansaannoksiani leipomiskaudeltani (joka kesti onneksi vain viikonlopun, musta ei ole jauhopeukaloksi) ja fiilistellä herkkuja joita en saa ennen kesää syödä.

Inspiraatio näihin lähti Kakkutehdas-ohjelmasta, jossa sokerimassasta taiottiin mitä ihmeellisempiä kaakkuja. Ryntäsin heti tuhlamaan omaisuuden Hyrylän Confettiin ja kaivoin kaulimen esiin. Aloitin ensin varovaisesti cupcakeista, jotka onnistuivat sen verran kivasti että siirryin nopeasti kakkuun.




Possukakkunikin syntyi sen verran vaivattomasti että olin varma olevani valmis jo kenkään, mutta siinä kohtaa erehdyin ja tömäytin kurvista suoraan metikköön - ja siihenhän se innostus sitten hyvin pitkälti loppuikin. Mieskin taisi kiittää kun ei olisikaan jaksanut syödä enempää herkkuja..






Ei kommentteja:

Lähetä kommentti